اخبار موسسه, پوستر ها

“کارگاه آموزشی مدیریت منابع علمی و استناددهی”

مؤسسۀ مطالعاتی «رویش دیگر» برگزار می‌کند:
با گسترش روزافزون منابع علمی و اطلاعاتی مورد استفاده در پژوهشها به ویژه منابع قابل دسترس روی اینترنت نیاز به ابزاری برای
مدیریت و استفاده سریع و آسان از این منابع گریز ناپذیر است. افزون بر این، انتشار نتایج این پژوهش ها در مجلات و همایش ها مستلزم رعایت سبک های مختلف استناددهی است که در نتیجه، آشنایی با آنها یک ضرورت انکارناپذیر برای پژوهشگران به شمار می رود به گونه ای که آشنا نبودن دانشجویان و پژوهشگران با روشهای نوین مدیریت منابع علمی و مرجع دهی مشکلات فراوانی را برای آنان ایجاد نموده و پژوهش را بسیار دشوار و زمان بر می نماید. در این کارگاه ابتدا به اهمیت و چگونگی مدیریت منابع علمی پرداخته و سپس با مروری کامل بر سبک های مرجع دهی، دانش‌پذیران با نحوه استناد دهی در رشته های مختلف آشنا می شوند. پس از آن نیز به معرفی شناخته شده ترین نرم افزارهای کاربردی استناددهی و مدیریت منابع علمی خواهیم پرداخت. در ادامه به طور خاص به آموزش نرم افزار زوترو که یکی از کابردی ترین نرم افزارهای استناددهی است خواهیم پرداخت. به طور خلاصه در این کارگاه آموزشی مباحث زیر مرور خواهند شد:
سامانه ها و سبک های مرجع دهی در رشته های گوناگون
شناسه ها و کاربردهای آنها
محتوای مرجع دهی
معرفی نرم افزارهای شناخته شده مدیریت منابع علمی و استناددهی
آموزش نرم افزار زوترو
ذخیره منابع از پایگاههای علمی مختلف و نمایه سازی
جستجو در پایگاه داده های نرم افزار
بازیابی و ویرایش اطلاعات کتابشناختی
گزارش گیری، یادداشت گذاری،
افزودن مقاله ها و منابع مرتبط
مدرس: مسعود مومنی
مدت زمان: 4 ساعت
از علاقه مندان دعوت می شود به یکی از دو طریق زیر ثبت نام نمایند:

۱-هزینه مورد نظر را به شماره کارت “۶۱۰۴۳۳۷۲۱۰۹۷۵۶۶۸”(بانک ملت به نام زهره فتوحی) واریز و شماره پیگیری را به همراه مشخصات خود به آدرس الکترونیکی مؤسسه( info@rooyeshedigar.ir) ایمیل نمایند.

۲- به صورت حضوری در محل موسسه اقدام به ثبت نام نمایند.
“روابط عمومی رویش دیگر”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *