اخبار حوزۀ فرهنگ و هنر, اخبار مؤسسه در مطبوعات

ایسنا: همایش “چرا فلسفه؟” برگزار می‌شود.

همایش “چرا فلسفه؟” برگزار می‌شود

همایش چرا فلسفه با رویکرد آشنایی عموم با فلسفه و ارزش‌های فلسفه خواندن در قرن 21 در اصفهان برگزار می‌شود.

محمدرضا واعظ شهرستانی، استاد فلسفه دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سرویس علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به اهداف همایش “چرا فلسفه؟” اظهار کرد: با توجه به اینکه در میان مردم نظرات ابتدایی و پیچیده در مورد فلسفه وجود دارد و همچنین عموم با فلسفه آشنا نیستند؛ این جلسه به منظور آشنایی عموم مردم با فلسفه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش “چرا فلسفه؟” به سه پرسش پاسخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: محور اول این همایش پاسخ به این پرسش است که اگر کسی تاکنون به هر دلیلی با فلسفه مواجه و علاقه‌مند نشده است چه دلایلی می‌توان برای این شخص ارایه کرد تا فلسفه بخواند و به تعبیری سخنرانان به ضرورت چرایی فلسفه در جامعه پاسخ می‌دهند.OK OK POSTER OK-low

استاد فلسفه و منطق دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به محور دوم همایش افزود: سخنرانان این جلسه فواید و ارزش‌های فلسفه خوانی در قرن 21 را بیان می‌کنند. همچنین محور سوم در این خصوص است که اگر پاسخ دو پرسش اول مثبت باشد چه کتاب‌هایی در حوزه فلسفه باید خواند.

واعظ شهرستانی با بیان اینکه شیوه اجرای همایش سخنرانی صرف نیست، توضیح داد: بخشی از جلسه به صورت مصاحبه و پاسخ گویی به پرسش‌هایی در ارتباط با محورهای همایش و به شکل دیالکتیک سقراطی برگزار می‌شود تا حاضران در جلسه از همایش استفاده بهتری کنند و بازدهی همایش بالا برود.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش اضافه کرد: اساتید مختلفی برای این همایش انتخاب شده تا از منظرهای مختلف به سوالات پاسخ داده شود. دکتر سعید بینای مطلق استاد فلسفه دانشگاه اصفهان با تخصص یونان از منظر یونان به سوالات پاسخ می‌دهند. حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر شانظری استاد فلسفه اسلامی دانشگاه اصفهان نیز از منظر فلسفه اسلامی وارد این بحث می‌شوند.

رییس موسسه مطالعاتی پیدایش رویش دیگر ادامه داد: امیر احسان کرباسی زاده استاد فلسفه دانشگاه اصفهان از منظر فلسفه تحلیلی، استاد یدالله موقن مترجم و پژوهشگر آثار ارنست کاسیرر از نظر کاسیرر به پرسش ها پاسخ می دهند و دکتر محمدرضا شیدایی روان‌پزشک از جهت تأثیرات متقابل فلسفه و روان‌شناسی و محمدرضا واعظ شهرستانی نیز از منظر منطق و تفکر انتقادی وارد این گفت و گو می‌شوند.

واعظ شهرستانی با بیان اینکه زهره فتوحی دبیر همایش، میلاد مرتجی دبیر اجرایی وعلی امید قائمی دبیر هنری همایش است، اضافه کرد: در این جلسه مستند کوتاهی در مورد تصورات عموم مردم از فلسفه و برنامه‌های جانبی در زمینه موسیقی و ادبیات نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ همایش چرا فلسفه در تاریخ 28 آبان ساعت 15 الی 20 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علمی کاربردی امام صادق برگزار می‌شود و شرکت برای عموم در این همایش آزاد است.

کد خبرنگار:13034

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *